Fa waka?? Al weer een half jaar thuis! - Reisverslag uit Rijnsburg, Nederland van Mariëlle - WaarBenJij.nu Fa waka?? Al weer een half jaar thuis! - Reisverslag uit Rijnsburg, Nederland van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Fa waka?? Al weer een half jaar thuis!

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

30 Oktober 2007 | Nederland, Rijnsburg

Hallo allemaal,

Fa waka??
Precies vandaag ben ik alweer een half jaar terug uit Suriname!! Wat vlieeeegt die tijd!!! Echt hard gegaan en een hoop gebeurd!! Een baan gevonden op de Emmaschool-groep 4, volop in de trouwplannen (D.V. vrijdag 11 juli 2008 :)), eerste kijkmiddag in het huis gehad en dat huis gaat hard!! Dus helemaal leuk allemaal!!

Elke dag denk ik nog aan m'n super tijd in Suriname, elke dag wordt ik er wel aan herinnerd door een prachtige foto, een filmpje (zie hieronder!) of een praatje met iemand er over. Ik zou echt graag nog eens terug willen, samen met Robb alles nog eens rustig bekijken, dat zal echt *kweet er geen woord voor* zijn. Veel 'oja momenten, herinneringen, maar ook 'dit was toen anders'-momenten. Ook zou ik beautiful Suriname echt graag met m'n zus Jannita willen delen, zij zal het ook echt te gek vinden. Ik hoop over een paar jaar er toch wel een paar weken zomervakantie aan te wijden!

Afgelopen zondag kreeg ik twee smsjes van twee verschillende vrienden (je weet wel, die van BMW News :D) met daarin: "Mariël! Suriname is op RTL5!!" haha. Was erg mooi programma, RTL Travel op reis door Suriname! Die gids die zij hadden hebben wij toen ook gezien! De aflevering was zo kicke om te zien!! Weer helemaal back in Suriname, helaas had ik het eerste deel gemist.
Op 'uitzendinggemist' ging ik opzoek naar het programma, maar ik heb niet de juiste instellingen ervoor om die website te bekijken, dus toen maar via google en www.tvopjepc.nl. De aflevering van zondag staat nog niet online, maar wel een mooi artikel met foto's ervan:
http://www.rtl.nl//reizen/rtltravel/bestemmingen//reizen/rtltravel/components/bestemmingen/zuidamerika/suriname/articles/jungle_art.xml

en dit artikel, met foto's en 2 filmpjes (!) hebben ze een paar jaar eerder al gemaakt:
http://www.rtl.nl/reizen/rtltravel/bestemmingen/zuidamerika/suriname/paramaribo.xml

Bij het zien van de afleveringen op de site, kreeg ik nog meer kriebels voor een weerzien van dit super mooie land! Echt zo een aanrader!! De ticketprijzen zijn tegenwoordig gedaald door de concurrentie die is ontstaan en de 8uur durende boottocht in het filmpje-deel2 is écht niet nodig, vanaf Paramaribo is Brownsberg het dichtste bij :) ipv zover weg als het hier lijkt, maar daardoor absoluut niet het minst mooi, nou kijk zelf maar op de filmpjes! Als je deze filmpjes ziet, weet je wat ik daar gezien heb! Vergelijk mijn foto's maar met die van hen ;))

Genietse!

Van Inholland Hogeschool vroegen ze me een artikel te schrijven over m'n stageervaringen, dus ik sta in de Pabokrant! :)
http://www.pabo-inholland.nl/images/INH_pabo_krant_def.pdf

Op http://nl.youtube.com/watch?v=uFIlDCwz7uQ en http://nl.youtube.com/watch?v=UGUdhTEPqYc
staat de film die ik voor de kinderen van groep 5 van de Wilhelminaschool heb gemaakt. In deze groep liep ik mijn LIO-stage voorafgaand aan m'n Suriname-stage, dus deze kinderen hebben erg meegeleefd naar m'n Suriname-stage!

Tot gauw en wie weet wordt Suriname ook een keer jouw reisbestemming :D. Mail/bel/schrijf gerust voor advies en tips over de 3 vaccinaties, je visum en je koffer :)

Bigi brasa e bosi,

Mariëlle

  • 31 Oktober 2007 - 13:40

    Mama Mieke:

    Hoi Mariëlle leuk om weer alle filmpjes te bekijken,je weetwij vinden het ook een geweldig vakantie land, zeker een aanrader.

  • 03 November 2007 - 12:40

    Wim:

    Hallo Marielle,
    Leuk om dit bericht te lezen met alle informatie over je groep, jullie geplande trouwen (Dag, Robbert!) en jullie hardgaande huis. Ik hoop wel dat het op zijn plaats blijft staan.
    Tot ziens, waarschijnlijk op de verjaardag van Geerlof Jan, en fa waka? Boen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Leuk dat je een kijkje komt nemen in m'n dagboek!! Dit dagboek houd ik bij tijdens mijn 3 maanden stage op de EBGS Büchnerschool in Paramaribo, Suriname!

Actief sinds 12 Nov. 2006
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 36831

Voorgaande reizen:

30 Januari 2007 - 30 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: