Hiep hiep hiep! HOERA!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariëlle - WaarBenJij.nu Hiep hiep hiep! HOERA!!!! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Hiep hiep hiep! HOERA!!!!

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

06 Maart 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,

Fa waka??

Bedankt voor de vele felicitaties via e-mail, kaarten, e-cards, Hyves, sms (op Nederlandse nr., want op Surinaamse kan ik geen sms ontvangen!!!!), telefoon!

Kheb me echt jarig gevoeld zondag!
Het begon zaterdagavond de 3e al! Want Jo kwam op het geweldige idee om bij het Pannenkoeken- en poffertjescafe te gaan eten met me en als ik iets lekker vind...hihi.
Voordat we vertrokken werd ik Nederlandse tijd 00.00 uur gebeld door papa en mama, Robbert (en William, Robert-Jan en Bram :)) en later nog opa! Dus kvoelde me al beetje jarig! Hier in Suriname moest ik nog 4 uurtjes wachten :).
Na het poffertjes eten zijn we naar 'On the Run' gegaan, daar waren Sharivan en
Daniel, Jo-Ann en Ro (de beste vrienden van Eva en Sharivan) en later nog Andy en zijn zus Joy (hen hebben we hier in Suriname ontmoet) (Eva moest helaas veel wassen deze avond). We zaten in de achterbak van Shar's truck lekker te kletsen, tot ik naast me '1, 2, 3' hoor...en vervolgens door allen 2 Surinaamse verjaardagsliedjes ten gehore krijg! Echt super leuk! Het was dus 4 maart 00.00 uur Surinaamse tijd! De liedjes werden beeindigd met op de Surinaamse manier: "Hiep hiep hiep! HOERAAA!!!"
Na gezellig nog gekletst te hebben zijn we (Jo, Andy, Joy en ik) richting de discotheek Starzz gelopen, om hier de avond/nacht voort te zetten, maaaar daar kwamen we niet in vanwege ene Andy met badslippers aan hihi ;). Zo zijn we dus bij een 'jungle' party terecht gekomen, wat beter een herfstparty genoemd kon worden door de 'herfstbladeren' die er lagen, hihi. Daar hebben we geproost op m'n verjaardag en gezellig gekletst, er werd niet echt gedanst helaas, dus om 2.00 uur leek het ons toch wel verstandig om naar huis te gaan, aangezien we ook de volgende dag om 9.00 uur er uit moesten om naar 'Waterland' te gaan. We belden een taxi, maar dit duurde erg lang, dat Jo en Andy besloten om toch nog te gaan poolen, ze vonden de avond nog niet af. Joy en ik probeerden 'verstandig' te zijn (plus Joy houdt niet zo van poolen), dus wij wachtten de taxi nog af...maar...dit duurde nog steeds erg lang en werd steeds langer...en daar kwam het moment...ook wij vonden plots de avond nog niet af hihi. Zo zijn wij met z'n tweeen nog in Starzz beland, dit was naast de 'jungle' party en het goot, dus dit was de beste place to be :). Ook was ik nog niet in deze 'moet je geweest zijn'-discotheek geweest! We hebben ons erg vermaakt in de vier zalen met verschillende muziek, lekker m'n verjaardag in gedanst! Zo waren we uiteindelijk nog later thuis dan Andy en Jo, wat dus niet helemaal op de planning stond, hihi.
Na vijf uurtjes slapen vertrokken we zondagochtend naar Waterland met Eva, Sharivan, Jo, Andy, Joy, Daniel, Jo-Ann en Ro. De vader van Jo-Ann heeft een prive stuk strand daar! Dus dat was erg gaaf! M'n eerste verjaardag in de zomer :). We hebben in hangmatten onder een hutje op een strand aan de Suriname Rivier m'n verjaardag gevierd. Later kwamen er nog twee vrienden van Eva met hun kindje. We hebben heerlijk relaxed, gezwommen, gekletst en taart gegeten. Rond 19.00 uur zijn we richting huis gegaan, waar ik, Eva en Jo opgewacht werden door het gezin van voor! We kregen geen tijd om te baden, want ze kwamen meteen het huis binnen toen wij binnen waren. Ze hadden speciaal een liedje voor me ingestudeerd ("Waar is Marielle? In Suriname. Waar viert zij haar verjaardag? In Suriname. Wanneer haar moeder belt vraagt zij, waar is Marielle? In Suriname" hihi zoiets) en ze maakten er een groot feest van voor me. Ik kreeg een bosje bloemen van ze en van oma had ik al een zelfgemaakte 'spons-cake' gekregen! Ze hebben voor me gedanst op salsa en merengue muziek en ook zelf hebben we nog gedanst! Een verjaardag op z'n Surinaams dus! Het viel ze wel een beetje tegen dat ik hen op z'n Nederlands trakteerde met taart, chips en snoepjes en niet met heel veel bami, nasi, kip, bakabana, etc. hihi.
Na dit feestje ben ik nog met Eva wezen eten bij 't Vat om de dag af te sluiten!
Een leuke dag dus gehad!!
Maandag nog op stage chipzakjes getrakteerd en taart aan de leerkrachten! Allemaal kwamen ze me feliciteren! En 's avonds bij salsales de heerlijke cake van oma getrakteerd, allemaal zingen en als cadeau kreeg ik een dans in het midden van de zaal met allemaal er om heen...heel aardig haha ;) En daarna met Mandy, Suus en Jo wezen eten bij een Warung (Javaans), dat kregen we van hen voor onze verjaardag! (Jo was maandag 26 febr. jarig! 30!)

Nogmaals bedankt voor alle reacties, echt fijn om te weten dat jullie aan me denken! Ik denk ook veel aan jullie, laat dat duidelijk zijn, ondanks de goede tijd hier waar ik zo dankbaar voor ben!

Waar ik ook dankbaar voor ben: Check de reacties van kinderen op m'n juf site http://jufmarielleinsuriname.waarbenjij.nu/! Super leuk!

Bigi brasas en bosi's,

Marielle

Foto's volgen snel!

Klein lesje:
Hieper de piep! Hoera = Hiep, hiep hiep! HOERA!!!
Zij leve hoog, zij leve hoog = zij leve lang, zij leve lang! (veel logischer toch? haha)
Ook een hele les: Ik zal niet groter meer worden nu ik 22 ben, alleen nog in de breedte haha (met dank aan het gezin van voor).

  • 06 Maart 2007 - 22:27

    Humphrey:

    Natuurlijk van HARTE gefeliciteerd!!! Op z'n surinaams...met een beetje vertraging :$...niet minder gemeend!
    Lekkere warme verjaardag gehad dus?! wat een feest om het zo te lezen!
    Pas je wel op met al die salsa en merengue!? Straks kan je de polonaise niet meer als je terugkomt!!!
    Heel erg blij te horen dat je ook een keertje de regels en plannen aan je laars (slipper?) lapt en lekker doorgaat!! al moet je vroeg op de volgende dag!:) Goed bezig Jelliebel!!
    Wat een fantastisch begin van dit nieuwe levensjaar!!!
    Dikke X en knuf, Humph

  • 07 Maart 2007 - 10:02

    Geerlof:

    zo te lezen gaat het wel goed met je ! erg leuke verjaardag gehad?veel uit eten en heerlijk relaxt naar het strand geweest.
    ik vraag me af of je wel weer terug gaat komen?
    hoewel je huisje duurt nog wel even voor het klaar is ,dus bedenk tijd genoeg.
    nog 2 weken dan gaan wij ook die kant op wat gaat de tijd toch snel.

    groetjes papa

  • 07 Maart 2007 - 10:11

    Jacquelien:

    Gefeliciteerd!
    Gaaf zeg al die verhalen. Geniet ervan!
    Groetjes Jacquelien(je nichtje)

  • 07 Maart 2007 - 12:51

    Joyce (joos):

    Hey marielle,

    kon helaas niet eerder online, dus bij deze gefeliciteerd!!! geniet elke keer van je verhalen, echt helemaal super!!! Fijne tijd nog en ik kijk uit naar het volgende verhaal!

    Knuffel Joyce

  • 07 Maart 2007 - 14:03

    Simone:

    Hey Mariel, als eerste nog gefeli met je verjaardag!! Beter laat dan nooit toch? Echt super gaaf al je verhalen. Geniet maar lekker! 't Is wel stilletjes hoor op de club. Je wordt dan ook zeker gemist! Groetjes, Simone

  • 07 Maart 2007 - 16:24

    Alise & Stephan:

    Halloa hee,

    Ik schaam me dood... Vorige week dacht ik: Alies, denk even aan zondag. Zondag zegt Bram heb je nog aan Lel gedacht en ik: Oh dat doe ik zo nog even, bedankt Bram. En nu is het inmiddels woensdag en ben je al vier dagen 22 jaar. Tipisch iets voor mij, maar dat mag geen excuus zijn. Beter laat dan nooit,dus bij deze: Nog van harte gefeliciteerd. Tof dat je zo'n leuke verjaardag hebt gehad!!! Gebeurt niet vaak op deze manier. Ik wens je nog vele jaren en heel veel educatieve en plezierige weken toe daarzo!!! Een Surinamse beruhknuffel,
    Alizeetje & Stephan
    Ps. Hebben ze uberhaupt beren in Suriname..?

  • 07 Maart 2007 - 16:31

    Saskia:

    Hey,

    Nog gefeliciteerd. Wat leuk om je daar te volgen. Je maakt meer mee dan ik... wacht weer op een nieuw verhaal :)

    Saskia

  • 07 Maart 2007 - 20:15

    Margret:

    fijn marielle dat je een leuke zonnige verjaardag hebt gehad. ik bel je voortaan op het goede mobiele nr. dan heb ik vast meer succes om je te spreken. gelukkig dat ik je via de computer kon spreken leuk! hier gaat het ook de goede kant op en lekker bezig met de verhuizing. je slaapkamer is bijna klaar dus je mag komen hoor.... (ik denk dat je toch op 30 april pas komt...) nou dat schiet al aardig op oei wat een tijd nog! nou achteraf is het vast snel gegaan en kijk je er heel leuk op terug. wij houden robbert wel bezig de komende weken voor zover hij dat zelf al niet doet.tot de volgende keer en hou je haak "s" kus en groetjes en veel liefs margret

  • 07 Maart 2007 - 21:24

    Erik:

    hey marielle,sorry dat ik je vergeten ben!!!!sorry!!!!nou gefeliciteerd nog met je verjaardag!!!!en ik blijf je verhalen lezen vind het namelijk echt leuk om te zien dat je het naar je zin heb daar!!!!XXX erik

  • 11 Maart 2007 - 20:55

    Neef Andre:

    wauw ziet er allemaal wel erg leuk uit,zo te zien heb je je draai helemaal gevonden,gelukkig maar.
    lekker hoor al die feestjes
    zie het ook al helemaal zitten.feestse en werkse mariel

  • 12 Maart 2007 - 18:39

    Inge, Rinus & Kids:

    Haai....
    Beter laat dan nooit.. nog van harte met je 22e!!! Wat een gave foto's zeg en wat hebben jij en Robert het leuk gehad. We hebben wederom genoten van je leuke verhaal. Heb je het nog steeds naar je zin? Je ouders komen natuurlijk ook al gauw dus dat is wel weer heel gezellig!! Nou meissie nog heel veel plezier daar en tot mails. Dikke kus van ons x x x

  • 14 Maart 2007 - 12:39

    Johan Anja En Kids:

    Hoihoi

    Leuk om je steeds zo te volgen in het verre suriname, met je verhalen
    heb je via de school site gefeliciteerd met je verjaardag, maar nu nogmaals van harte, beetje laat hahaha maar goed beter laat dan nooit.
    Eva is er helemaal vano vertuigd dat jij voor haar een surinaams cadeautje gaat kopen hahaha dus ik sein je maar een beetje in.
    Gaat verder alles goed vooral ook met je stage ahaha want je hebt volgens mij veel plezier ! Nou geniet er maar van, en heel veel succes !!
    Groetjes Johan en Anja ,en natuurlijk een hele dikke kus van Eva Tara en Ruben.

  • 19 Maart 2007 - 20:53

    Mama Mieke:

    Hoi Mariëlle nou nog een paar daagjes dan is het zover,heb één koffer vol met spulletjes voor je school,hoe is het weer?nog steeds mooi?hier is het winterse buien dus we krijgen steeds meer zin om te komen,liefs Mama Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Leuk dat je een kijkje komt nemen in m'n dagboek!! Dit dagboek houd ik bij tijdens mijn 3 maanden stage op de EBGS Büchnerschool in Paramaribo, Suriname!

Actief sinds 12 Nov. 2006
Verslag gelezen: 760
Totaal aantal bezoekers 36842

Voorgaande reizen:

30 Januari 2007 - 30 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: