Hier maken ze wolken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariëlle - WaarBenJij.nu Hier maken ze wolken - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariëlle - WaarBenJij.nu

Hier maken ze wolken

Door: Marielle

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

06 April 2007 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

Fa waka??

Hier gaat het goed! Will en Brems zijn veilig aangekomen, goede vlucht gehad en we verblijven heerlijk in een hotel. Het hotel hebben we bijna voor onszelf, het is op dit moment niet druk met toeristen, dus we hebben twee kamers gekregen voor de prijs van één! Wel zo handig en leuk om bij ze te zijn! Hebben ze goed voor me geregeld toch!?

Ze zijn er nu zo'n vier dagen, maar het lijken er al meer! De dagen lijken hier stukken langer dan in Nl en dat is wel erg prettig (dat geeft je een minder gehaast gevoel)!

Dinsdag bij aankomst zijn we vanaf het hotel naar m'n huisje gegaan om dat te bekijken en daarna naar 't Vat om gezellig een hapje te eten.

Woensdag hadden we heerlijk niets, even rustig aan wennen voor de heren in de stad. 's Ochtends had ik oudergesprekken (rapporten) op m'n stageschool, erg leuk om dat hier mee te maken! Het gaat op z'n Surinaams! Twee uurtjes zitten, zonder vooraf gemaakt rooster, er gaat geen bel en er staat geen vaste tijd voor een gesprek. Wie het eerst is, mag als eerst komen. De rapporten zien er netjes uit overigens!! Na deze gesprekken ging de paasvakantie in!
De heren hebben lekker uitgeslapen. Na een bezoek aan de stad hebben we geklaverjasd bij 't Vat. Dat klaverjassen was een tijd terug voor mij! En geen van ons had ooit eerder punten bijgehouden, hihi dat doet m'n ventje of vader altijd! Haha het noteren (en uitrekenen) ging steeds sneller.
's Avonds hebben we, na mijn salsales waar de jongens gekeken hebben (en Eva voor het eerst hier in Suriname ontmoetten), bij het Pannenkoeken en Poffertjescafé gegeten! Heerlijk vonden ze het.

Donderdag onze eerste trip! Op naar Brownsberg (3x is scheepsrecht toch)! En het was weer gaaf! Veel gezien weer. De gids was leuk, ook deze wist veel te vertellen (ook nieuwe dingen) en maakte af en toe leuke grapjes. Zoals over de 'bauxietfabriek' waar je onderweg langs rijdt. Daar komt ontzettend veel rook uit. "Hier maken we wolken" introduceerde hij de fabriek bij de groep. Het was een gezellige groep. Een mede INHOLLAND pabo'er (Mariska) met haar moeder ging met ons mee.
Het was nu wel een stuk gladder in het bos, glibber de glibber af en toe en een aantal van de groep soms onderuit, incl. Will en Brems hihi. We zijn naar de Irene- en de Leoval gelopen, dat was een pittige afdaling, maar zeker de moeite waard!
De weg was zo slecht, dat we er erg lang over gedaan hebben, we kwamen pas 22.00 uur thuis, wat eigenlijk 20.00 uur had moeten zijn! We zijn gaan baden en daarna toch nog even naar Bounounounous gegaan, want het was Eva's laatste avondje in Suriname!! Vandaag is ze vertrokken naar Nederland, ze zit nu net in het vliegtuig :(! Zo jammer! Wat gaat Sharivan haar missen en andersom! Gelukkig gaat Eva wel iets leuks meemaken in Nl--> een nieuw nichtje/neefje! en zal Sharivan over een paar maandjes richting Holland komen in zijn zomervakantie! Dat wordt dus een reünie'tje in Holland tegen die tijd met Jolanda ook! Gezellig!
De jongens vonden het een leuk tentje en hebben nog even de merengue van Eva geleerd :)!

Vandaag hebben we, nog net voor het vertrek van Eva, de cheque voor het Elizabeth Fonds uitgereikt aan mnr. Admiraal en Eva van de Solid Friends Taart in maart-actie! 1850E is het totaal geworden! Dus zo'n 6475 SRD!!! Te gek he?? Bijdeze: Iedereen heel erg bedankt voor jullie hulp aan het Elizabeth Fonds, zodat zij hier verder kunnen helpen!! Mnr. Admiraal was er erg blij mee, laat staan de mensen die er mee geholpen gaan worden!!

Morgen gaan we een nachtje naar Galibi met z'n vieren (ook met Jo!)! Ik heb er super veel zin in, want het is daar zo moooooi!! Eerst een bustocht, dan een boottocht, het dorpje bezoeken, 's avonds schildpadden bekijken en de volgende dag, na geslapen te hebben in hangmatten, Pasen daar vieren! Ik ben benieuwd!!

Tot gauw! Bigi brasa en veel liefs,

Mariëlle

Groetjes van William en Bram!

• 02 April 2007 - 20:52

Mama Mieke:

Hoi Mariëlle,het was wel weer even wennen thuis na zo'n geweldige vakantie!!!!! toch je haar laten doen het staat leuk,wie heeft het gedaan?we horen nog van je,fijne dagen met Bram en William,Mama Mieke

• 02 April 2007 - 22:17

Janni:

mel wat gaaf je haar! Wat een bos, echt sexy! Harstikke tof. Ik kan niet wachten het in het echt te zien. Staat je super.
    Dikke kus xxx en veel plezier met b en w en succes met scriptie! janni

• 03 April 2007 - 08:17

Mo&Gijs:

He Jeltje,

Erg leuk je haar. He wilde je alsnog een fijne tijd wensen. Ik had Bram nog een sms gestuurd, maar ik weet niet of hij die nog gelezen heeft. Dus vandaar dit berichtje. Geniet lekker nog van de aankomende weken, want voordat je het weet is het 30 April.

xxx Mo

• 03 April 2007 - 20:01

Inge, Dave En Swen:

he mariele,
    aan je fotos tezien heb je het leuk daar wel jammer dta je daar zit want zijn nu gaafe films in de bios maar dat kan ook als je trug bent nou veel plezier groetjes .ons xxxx

• 03 April 2007 - 20:06

Inge Dave En Swen:

oh ja wou ff nog zegge , wat zit je haar gaaf op die fotos van de zijkant lijkt je net op jannita xxxx ons

• 07 April 2007 - 06:30

Pascal En Marieke:

Hoi Mariel,
    Hoe gaat ie? Echt heel leuk om steeds over je belevenissen te lezen en foto's te zien!! Heel veel plezier nog daar!
    Groetjes, Pascal en Marieke

• 07 April 2007 - 10:05

BaZz:

Yellie! En Will en Bram!

Ik ben weer jaloers! Maar wel in positieve zin natuurlijk!
    Heel veel plezier samen, doe de turtles de groeten en natuurlijk hele leuke, mooie, gezellige Paasdaagjes. Dat zal wel ff anders zijn zeg, trouwens.
    Oh ja, en letten jullie goed op Bram! Dattie niet weer zonder tand of allemaal metalen pennen in z'n benen thuis komt, hahaha.

Ok, laters!

• 07 April 2007 - 16:29

Stefan:

Hey Bram, niet te diep in het glaasje kijken tijdens het eten he?